ПРОФЕСІЙНА СПІЛКА  ПРАЦІВНИКІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО

 ГОСПОДАРСТВА, МІСЦЕВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ,  ПОБУТОВОГО

 ОБСЛУГОВУВАННЯ  НАСЕЛЕННЯ  УКРАЇНИ

ЦЕНТРАЛЬНИЙ  КОМІТЕТ

ПРЕЗИДІЯ

П  О  С  Т  А  Н  О  В  А

10.10.2019  р.                        м. Миргород, Полтавська обл.                  № П - 16 - 5

 

Про практику Рівненської обласної організації

Профспілки щодо збереження та створення

нових профорганізацій в умовах реформування

місцевого самоврядування

         Президія ЦК Профспілки ПОСТАНОВЛЯЄ:

     1. Схвалити практику Рівненської обласної організації Профспілки щодо збереження та створення нових профорганізацій в умовах реформування місцевого самоврядування.

     2. Вважати одним із головних завдань профспілкових організацій усіх рівнів в умовах створення об’єднаних територіальних громад (ОТГ) збереження галузевого принципу профспілок.

     3. Територіальним та міським комітетам Профспілки:

     3.1. Посилити співпрацю з Центром розвитку місцевого самоврядування та Офісом реформ відповідної області щодо перспективи утворення нових ОТГ.

     3.2.Організовувати спільно з органами місцевого самоврядування навчальні семінари, наради керівників галузевих підприємств, членів виборних органів ОТГ, профактивістів з питань соціального діалогу, конструктивного співробітництва, виробничої та тарифної політики, зайнятості, оплати та охорони праці, оздоровлення та відпочинку працівників, дотримання трудового законодавства.

     3.3.  Надавати практичну допомогу профкомам щодо збереження й функціонування первинних організацій Профспілки на галузевих підприємствах у новостворених ОТГ.

     3. 4. Активно сприяти утворенню нових первинних профорганізацій на новостворених галузевих підприємствах.

     3.5  Брати участь у підготовці пропозицій органам місцевої влади та місцевого самоврядування щодо створення підприємств житлово-комунальної сфери.

     3.6. Сприяти збереженню колективно-договірних відносин у первинних організаціях  на території новостворених громад.

     3.7. Делегувати своїх представників, профактивістів до дорадчих та консультативних органів, що діють в ОТГ.

     4. Відділу праці та захисту економічних інтересів та прав трудящих ЦК Профспілки:

        - постійно висвітлювати питання, пов’язані з діяльністю профспілкових організацій в умовах децентралізації влади, реформування місцевого самоврядування  на сайті ЦК,  в газеті «Вісті Профспілки життєзабезпечення», Інформбюлетені;                                                                     

       - продовжити моніторинг проблемних питань діяльності профспілкових організацій в ОТГ та готувати пропозиції щодо їх розв’язання.

      5. Контроль за виконанням постанови покласти на заступника Голови ЦК Профспілки А.А.Кулешу.

            Голова ЦК Профспілки                                   О.І.Романюк

 

Інформація

про практику Рівненської обласної організації Профспілки щодо збереження та створення нових профорганізацій в умовах реформування  

місцевого самоврядування

 

        

         Рівненська обласна організація Профспілки об’єднує 54 первинні профспілкові організації чисельністю 4406 спілчан.

         За чотири роки реформування на Рівненщині утворилося 46 об’єднаних територіальних громад (ОТГ) із 66 запланованих, в тому числі 27 сільських, 6 селищних та 2 міських.

          Створення  об’єднаних територіальних громад  супроводжується процесами злиття, об’єднання  чи  ліквідації установ, організацій і підприємств, що певною мірою відбивається на діяльності  організацій профспілок на цих територіях.

         Тому одним із головних завдань  організацій профспілок усіх рівнів, в умовах реформування місцевого самоврядування, є  збереження галузевого принципу побудови профспілок, а обласної організацій Профспілки в свою чергу - збереження первинних організацій Профспілки, а також створення нових первинок на галузевих підприємствах у новостворених ОТГ.

         Відповідно до чинного законодавства, а також з метою реалізації   своїх прав та статутних  завдань, удосконалення соціального діалогу обласна організація Профспілки стала одним із ініціаторів укладення територіальних угод та створення тристоронніх соціально-економічних рад між територіальною громадою, роботодавцями та профспілками. Це дало змогу ведення реального соціального діалогу  на рівні ОТГ за взятими зобов'язаннями, як з питань соціально-економічного розвитку громади так і з питань збереження профспілкового членства та підвищення соціальних гарантій працівників різних галузей.

           З 2015 року за активного сприяння обкому Профспілки у трьох (Клеваньській, Клесівській, Демидівській селищних ОТГ) зареєстровані і діє три первинні профспілкові організації житлово-комунального господарства та дві міських: Варашська та Радивилівська (зареєстровано дві первинні профспілкові організації ЖКГ та одна місцевої промисловості).

          Кількість членів Профспілки в новостворених профспілкових організаціях складає 396 осіб, що становить 9 відсотків від загальної кількості обласної організації Профспілки.  Це обумовлено тим, що  більша частина створених громад - сільські територіальні громади. Вони не мають на своєму балансі житлово-комунальних підприємств, а  працівники, що виконують роботу з надання послуг, є штатними працівниками інших галузей, де і перебувають на профспілковому обліку.

          До кінця 2019 року заплановано збори трудових колективів щодо утворення первинних профспілкових організацій на підприємствах КП «Рокитноводоканал» та КП  «Зарічневодоканал».

         Усі новостворені профспілкові організації працюють відповідно до чинного  законодавства України та дотримуються Статуту галузевої Профспілки. У  них укладені колективні договори, в яких конкретно визначено зобов'язання з оплати та охорони праці, збереженню робочих місць, зайнятості, компенсаційних виплат та додаткових соціальних гарантій відповідно до Галузевої та Територіальної угод. Проводиться культурно-масова та оздоровча робота працівників підприємств та членів їх сімей. 

          Позитивним прикладом роботи у новостворених територіальних громадах може слугувати  об'єднання невеликих сіл, яке,  при наявності власних джерел  фінансування та державної підтримки, закупило  техніку для проведення ремонтних та земляних робіт, благоустрою територій та подачі води населеним пунктам.

           Загалом матеріальний та фінансовий стан комунальних підприємств в ОТГ покращився. В основному це відбулося за рахунок збільшення бюджетів територіальних громад, що дало можливість збільшити і видатки на житлово-комунальне господарство.

         Так, у Клесівській та Клеваньській та Демидівській громадах у 2018 році такі видатки склали 4,2%, 6,26% та 2,3% відповідно; Клесівська ОТГ  у 2018 році отримала від Держави 13,0 млн.грн., які були освоєні. Субвенція з державного бюджету для Демидівської, Клеваньської ОТГ на формування інфраструктури та  на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку склали 616,8тис.грн. та 579,9тис.грн. відповідно. Це дозволило відремонтувати дороги, відновити та встановити освітлення, завдяки участі у програмі Громадської організації «Центр UA»   позбутися стихійних сміттєзвалищ. Наразі у кожній селищній ОТГ придбано сміттєвози та закуплено нові контейнери для збору сміття. Даний проект  реалізується за підтримки Програми для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою», що спільно фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами: Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.

 Демидівське ВУЖКГ у 2018 році отримало 273,9тис.грн. на реконструкцію каналізаційно-насосної станції. В Оржівському ВУЖКГ  здійснено придбання технічного обладнання на КНС очисні споруди, арт-свердловину, заміна аварійних водопровідних мереж  на загальну суму 990,0 тис. грн.

            З метою оновлення основних фондів, підвищення ефективності виробництва, забезпечення обліку природних ресурсів, підвищення якості надання послуг Кузнецовське міське комунальне підприємство подало на погодження виконавчому комітету Варашської міської ради розроблений проект

інвестиційної програми з централізованого теплопостачання,  водовідведення  на 2019-2020 рр. на загальну суму  1,6 млн.грн.

            Покращений фінансово-економічний стан підприємств  дало змогу підприємствам в повному обсязі виконувати положення Галузевої угоди, колективних договорів, зокрема, в питаннях оплати праці та соціальних гарантій працівників, що позитивно впливає на роботу первинних профспілкових організацій та мотивацію профчленства.

           У травні 2019 року  обласною організацією Профспілки було запропоновано внести до Територіальних угод між Федерацією профспілок Рівненської області та об'єднаною територіальною громадою пунктів щодо розвитку діючих комунальних підприємств Радивилівської громади, як це передбачено Стратегією її розвитку. Також було запропоновано інвестиційну підтримку розвитку місцевої промисловості громади, оскільки Радивилів - одне з небагатьох міст області, яке у громаді має  ВАТ Швейно-торгове підприємство «Маяк».  Тут працює 60 чоловік, які є  членами Профспілки. Пропозиції були прийняті.

            В процесі переговорів   з представниками місцевих органів  влади фахівці обкому Профспілки доводили до їх відома інформацію про роль та повноваження профспілок у суспільстві, наявні нормативні акти та  постанови ФПУ щодо співпраці профспілок з соціальними партнерами  в умовах децентралізації влади і створення нових територіальних громад.

         Накопичений досвід співпраці обкому Профспілки  з місцевими органами влади в умовах децентралізації показав, що розвиток соціального діалогу, профспілкового руху неможливі без підвищення авторитету та зростання довіри працюючих до виборних профспілкових органів усіх рівнів, а будь-яка довіра базується на реальних діях і досягненнях у відстоюванні прав та інтересів спілчан. І це було і залишається головним в роботі обласної організації Профспілки.

           В той же час, у більшості територіальних громад наразі виникають чимало проблемних питань щодо  фінансових ресурсів для підтримки галузевих підприємств та своєчасного відшкодування їм державної субвенції на покриття субсидій, застосування норм галузевих угод, оплати та охорони праці тощо. Їх вирішенню можуть сприяти виборні профспілкові органи і це є додатковим стимулом для співпраці та соціального діалогу з керівництвом новостворених ОТГ.

           Пропозиції з даного питання порядку денного викладені в постанові Президії ЦК Профспілки. Просимо розглянути.

 

                                                            Рівненський обласний комітет Профспілки                       

                                                            Відділ праці та захисту економічних 

                                                            інтересів і прав трудящих ЦК Профспілки