Виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан 17 травня в прямому ефірі на UA:Перший розповів, у яких містах працює громадський транспорт, з яких причин скорочують маршрути і чому планується збільшення вартості проїзду.
Він зазначив, що громадський транспорт працює повноцінно в Києві, на Західній та Центральній Україні, а у громадах, що зараз відновлюються та звільнених громадах, яких вже 991, - запрацює найближчим часом. Звісно, перевезення не здійснюються на тимчасово окупованих територіях.
Олександр Слобожан підкреслив, що громадський транспорт завжди був збитковим. Окрім того, у 2017 році було скасовано субвенцію місцевим бюджетам на пільгове перевезення. Вона складала 2,7 млрд грн на рік і покривала відповідні видатки перевізників. Після скасування субвенції вартість проїзду у громадському транспорті підвищувалася вже кілька разів.
На нещодавньому засіданні Правління АМУ міські голови заявили, що нині тариф є не рентабельним. Адже собівартість послуг перевізників не покривається через ціни на пальне та відсутність субсидії. Скоріше за все, протягом червня-липня доведеться знову підвищуватим тарифи, щоб утримати "на плаву" інфраструктуру цих комунальних  танспортних підприємств, — зазначив О.Слобожан.
Виконавчий директор АМУ наголосив, що вартість проїзду в різних регіонах України буде різною, оскільки залежатиме від ряду чинників, зокрема, строку придатності рухомого складу, кількості пільгових споживачів, видатків, вкладених місцевими бюджетами в оновлення транспорту тощо. Загалом вартість перевезення прогнозовано зросте на 20-30%. Зараз тариф на транспортні послуги розраховується не лише виходячи із собівартості, а й з платоспроможності людей. Кожний муніципалітет закладає у свій бюджет кошти на підтримку транспортних комунальних підприємств, хоча у деяких громалдах вже підвищили плату за проїзд, враховуючи нинішню соціально-економічну ситуацію.
В умовах воєнного стану в усіх населених пунктах України громадський транспорт не діє у повному обсязі. Це пов'язано з обмеженнями щодо безпеки, комендантською годиною. Якщо запровадити економічно обгрунтований тариф, він не призведе до покриття витрат перевізників. Адже є певна межа вартості проїзду, після якої скоротиться пасажиропотік і відповідно впадуть  надходження перевізників. І це знову призведе до скорочення маршрутів...

 Асоціація міст України вважає, що подоланню проблем комунального транспорту сприятиме введення рівнозваженого тарифу з додатковим субсидіюванням транспортних підприємств з місцевого та державного бюджетів, — підкреслив О.Слобожан

ДЖЕРЕЛО